Wózki widłowe czołowe to najczęściej stosowany typ wózków zarówno w magazynach jak i zakładach przemysłowych. Swą historią sięgają lat dwudziestych XX w. i od tego czasu wciąż zyskuje na popularności we wszelkiego rodzaju pracach związanych z przenoszeniem ładunków. Wózek widłowy czołowy to w myśl definicji urzędowej wózek jezdniowy podnośnikowy jego potoczna nazwa widłowy bądź czołowy związana jest z tym, iż ten typ wózków przewozi zazwyczaj towary składowana na paletach zaś te znajdują się od czoła wózka na widłach tj. umieszczone są w stronę kierunku jazdy. Wózek tego typu posiada mechanizmy podnoszenia i jazdy które umożliwiają przewożenie i stertowanie ładunków. Za podnoszenie jest odpowiedzialny układ hydrauliczny, który pełni w wózkach podnośnikowych kluczową funkcję. Nieodzownym elementem tego typu wózków (choć demontowanym i możliwym do zastąpienia przez inny typ osprzętu) są widły na których przewożone są palety z ładunkiem. Widły umieszczone są na karetce która jest podnoszona i opuszczana na maszcie wózka. Operator w tego typu wózkach siedzi na fotelu w kabinie w jego centralnej części, chroniony metalową kratką bezpieczeństwa. W części tylnej znajduje się przeciwwaga – blok metalu mający równoważyć masę podnoszonego na określoną wysokość ładunku. Najczęściej wózki czołowe mają napęd elektryczny, gazowy bądź spalinowy. Wózki z napędem elektrycznym wykorzystywane są bardzo często zamkniętych halach, są mniej uciążliwe w użytkowaniu (nie wydzielają spalin, emitują mniejszy hałas). Wózki czołowe gazowe i spalinowe są zazwyczaj masywniejsze mają większy udźwig, często wykorzystywane są do rozładunku ciężarówek na świeżym powietrzu, ze względu na emitowane spaliny i hałas podczas ich pracy.
Wózki widłowe czołowe (tak jak wózki boczne) wymagają uprawnień do obsługi kategorii II WJO wydawanych przez poszczególne jednostki Dozoru Technicznego. Są nimi: Urząd Dozoru Technicznego (UDT), Transportowy Dozór Techniczny (TDT) oraz Wojskowy Dozór Techniczny (WDT). Ponadto wózki widłowe z racji tego iż objęte są dozorem technicznym wymagają opisanych w rozporządzeniu badań przynajmniej raz w roku oraz przeglądów konserwacyjnych co 30 dni.
Well-Done.pl zdobyło wieloletnie doświadczenie w skutecznym przygotowywaniu pracowników do zdobycia uprawnień do obsługi wózków widłowych i innych urządzeń podlegających dozorowi technicznemu. Współpraca z nami zapewnia:
- kompleksową organizację szkolenia (zapewnienie doświadczonej kadry, przygotowanie materiałów szkoleniowych oraz niezbędnych dokumentów by złożyć wniosek egzaminacyjny w Dozorze Technicznym)
- przeprowadzenie szkolenia w wyznaczonym przez Klienta czasie i miejscu
- przygotowanie egzaminu przed UDT w siedzibie Klienta
Za współpracą z Well-Done.pl przemawiają:
- jedna z najwyższych na rynku zdawalności (około 95%)
- zadowolenie uczestników szkolenia (wysokie oceny zawarte w ankietach ewaluacyjnych)
- odciążenie Klienta od wszystkich formalności związanych ze zdobywaniem przez pracowników uprawnień (wypełnienie i złożenie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia egzaminu, organizacja egzaminu, odbiór i przekazanie uprawnień)